Velkommen til familien husmanskost

Her blir det Superkjøttkaker med luregrønnsaker!

Man skal høre på selvskryt, for det kommer fra hjertet... Derfor, mine damer å herrer, la meg presentere Verdens beste kjøttkaker? :)


vil du ha oppskriften? 



Til en stor porsjon kjøttkaker trenger du:

800 g karbonadedeig
2 løk
1 stor eller 2 små gulrøtter
1 egg
1 1/2 dl vann
krydder



Rasp gulrot og løk på den groveste siden på rivjernet.
Bland alle ingrediensene i kjøkkenmaskinen, å rør til det blir en jevn farse.
Form kjøttkaker, å sett dem på steikebrettet.

Steikes midt i ovnen på 200 grader, i ca 25 minutter( avhengig av hvor store kakene er...)


Mine kjøttkaker blir iallefall supersaftige. Å de kan selvfølgelig få følge av litt brunsaus...

Ingen steikefett, ingen steikeos å heller ingen ting å følge med ved komfyren!!
Selv om man liker å lage mat, kan man vel gjøre det lettvint:)

PS: Loffen i bakgrunnen har ingen ting med livsstil å gjøre, men jeg har sånn smått begynt med litt Juleforberedelser.( Gjestene våre skal da ikke måtte lide for mitt overvektsproblem...)
Jeg pleier ikke å være så tidlig ute, men Desember blir en tung å hektisk mnd for oss iår. Da er det greit å ha unnagjort litt ting, slik at bare kos å småsystler gjenstår.

5 kommentarer:

  1. Dette skal jeg prøve. Og en fin måte å få unger til å spise grønnsaker på .

    SvarSlett
  2. Det så godt ut! Det må jeg prøve en dag :D

    SvarSlett
  3. Gjestene mine må ikke lide for mit overvektsproblem.....? Mener du virkelig at du fortsatt har et overvektsproblem?? Synes det er flott at du har endret livsstil og gått ned i vekt, men du må da virkelig innse at du ikke er å betrakte som overvektig lenger?? For du skriver nemlig som om du fortsatt er d! For meg virker det som om du har et litt overdrevet fokus på kosthold. Kjenner meg selv godt igjen slik jeg var, da jeg slet med min spiseforstyrrelse. Jeg laget også mat som var ment for alle andre...siden jeg trodde at jeg var for tykk til å spise den selv... Kun mager mat unte jeg meg selv, og det lille jeg spiste av det kom som regel fort opp igjen.. Misbrukte avføringstabeletter gjorde jeg også, noe jeg bittert angrer på i dag pga skadene de medførte! Heldigvis har jeg innsett at jeg et bra nok som jeg er! Jeg blir ikke et bedre menneske jo tynnere jeg blir! Ønsker deg alt godt !

    SvarSlett
  4. Mmm. Pleier også å dytte inn litt grønnsaker her og der. Luregrønnsaker er lurt. Flink du er! :-)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for mange gode oppskrifter og inspirerende ord! Matpakkebrødene er blitt en hit, både her hjemme og på jobben min. God helg til deg! :-)

    SvarSlett