Liker du feit kremet blomkålsuppe?

Det gjør jeg også....Men det finnes bedre alternativer!!
Uten mel, melk eller fløte.

Mat til en familie på 3, to småspisere og en storspiser;)

1 blomkål
15 cm purreløk
2 terninger grønnsakbuljong
1 liter vann
1 ss margarin

Del blomkåleti buketter, og snitt purren.
Kokes til blomkålen er myk.
Mos alt med stavmikseren å du har en fyldig god suppe.

Jeg kokte litt brokkoli ved siden, for å gjøre litt mer ut av måltidet.
Og siden Ingrid Espelid er ei flott dame, som har inspirert med siden jeg lærte å steke min første pannekake, har vi litt persilledryss på maten;)

God Middag <3 
Berit.

6 kommentarer:

  1. Mmm, hørtes godt ut. Tenkte på gratinert brokkoli i morgen, men kanskje det blir suppe i stedet?

    SvarSlett
  2. Så godt ut, må testes. Veldig kjekke blogg du har. Blir rett og slett inspirert til å leve sunnere og magrere :)

    SvarSlett
  3. Den så kjempe god ut :)
    Vet du hvor mange kcal det er i en porsjon ca?

    SvarSlett
  4. Den må jeg prøve, den så god ut:-)
    Er det ikke noe søkefelt på bloggen din? Finner det ikke...

    SvarSlett
  5. Har du noen gang spist sånne "barer" til frokost? Type nutrilett bar? Lurer på om det er veldig dårlig idè for en person som aldri får i seg frokost?

    SvarSlett
  6. Denne er testet og var veldig god :)
    God å ha i kjøleskapet som et lite mellommåltid

    SvarSlett